piątek, 13 lipca 2012

tarta z kiwi

Sposób przygotowania: 
Mąkę przesiać na stolnicę, dodać cukier i schłodzone masło. Wszystko posiekać nożem. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i wsadzić do lodówki na minimum 30 minut. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni.
Ciasto rozwałkować na koło o średnicy trochę większej niż średnica foremki. Nadmiar ciasta odciąć, wyrównać brzegi i nakłuć spód widelcem. wyłożyć folią aluminiową, docisnąć do ciasta i wysypać suszonym grochem, fasolą lub ryżem. W ten sposób obciążamy ciasto alby nie wyrosło zbyt wysokie. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 10 minut, następnie zdjąć folię z grochem i piec jeszcze 10 minut. Przed nałożeniem owoców ostudzić ciasto.

Budyń rozrobić według instrukcji na opakowaniu, ale w połowie podanej tam ilości mleka. Kiedy wystygnie wylać go na upieczony spód. Następnie ułożyć owoce. Na koniec możemy polać tartę ostudzoną galaretką owocową, rozpuszczoną również w połowie ilości wody podanej na opakowaniu. 

Tak przygotowana tarta powinna wylądować w lodówce. 
Smacznego!


3 komentarze:

  1. Chciałam zrobić tę tartę z kiwi, zrobiłam wszystko wg przepisu, zalałam kiwi tężejącą galatetką ze mniejszoną ilością wody i ....katadtrofa! Galaretka zamieniła się w wodę i zaczęła wypływać naokoło. Tarta do wyrzucenia. Przeczytałam w internecie, że zawarty w kiwi enzym uniemożliwia tężenie galaretki. Trezba owoce kiwi i ananasa zblanszować. Jutro zrobię ponownie, ale już bez kiwi, kupię inne owoce.

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam za drugim razem z owocami z puszki i wszystko się udało, ciasto kruche bardzo dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Pani widzi na zdjęciu mi wszystko się udało ;) może moje kiwi nie były za bardzo dojrzałe - to również wpływa na tężenie galaretki.
      Bardzo cieszę się, że za drugim razem wszystko wyszło.
      Pozdrawiam
      Ewa

      Usuń